L’Oficina Jove de la Terra Alta estrena la campanya contra les violències sexuals

L’Oficina Jove del Consell Comarca i l’Observatori Noctàmbul@s, ha elaborat una campanya de sensibilització orientada a evitar la violència masclista en el marc del Protocol d’abordatge de les violències sexuals en els espais públics d’oci de la Terra Alta.

A través de la comissió de seguiment, que és l’òrgan que vetlla per la implementació i millora del Protocol, s’ha elaborat una campanya que posa èmfasi en el fet de poder viure plenament les festes amb total llibertat.

El lema escollit és “Sí a les nostra festa, no a les violències sexuals” i segons explica Marc Sampé, referent comarcal del Protocol, “per donar més personalitat i singularitat a la campanya, als cartells hi apareixen atributs de diversos grups culturals i juvenils de la Terra Alta que reivindiquen les festes més tradicionals i arrelades al territori”.

L’inici de la campanya coincideix amb la celebració de la majoria de les festes majors de les poblacions de la Terra Alta. La celebració dels actes de festa major acostuma a ser una cita en un ambient d’oci i esbarjo i per tant, és el moment perfecte per aportar consciència, en el marc dei creació de teixit associatiu i producció cultural i artística.

Totes les persones han de poder gaudir amb llibertat i respecte de la celebració, sense por a sentir-se jutjades o violentades.

Amb la complicitat de les entitats juvenils de la Terra Alta, la campanya també ha definit un seguit de missatges secundaris que fan referència a totes les formes de violència sexual identificades.

Per elaborar la campanya, i fruit de la participació dels tècnics de l’Oficina Jove de la Terra Alta al programa 3 voltes i Assessoraments en clau de gènere de la Direcció General de Joventut, també s’ha dissenyat un taller fotogràfic amb les associacions culturals de la comarcà, obra de Judit Amposta, jove fotògrafa d’Horta de Sant Joan i membre del Catàleg Terranyina, que aglutina joves artistes i creadors de la Terra Alta. Amb les imatges resultants, l’estudi de disseny Tercer Primera de Gandesa, ha eldissenyat la cartelleria a mode de portades de revistes juvenils dels anys noranta.

Amb tot, la campanya vol reivindicar les festes de la Terra Alta, amb una barreja de tradició i modernitat però, sobretot, lliures de violències sexuals.

Ara, cada municipi de la Terra Alta rebrà un lot de materials de sensibilització per repartir entre les entitats, establiments i espais on tingui lloc la festa major.

Aviat també estaran disponibles unes carpes personalitzades que acolliran un punt lila LGBTI d’atenció i informatiu. 

Anterior
“Deltaica i Valenta” a la Sala DelArt de Deltebre
Següent
Deltebre inicia la campanya “Tu ho portes. Tu t’ho emportes”