El Museu Memorial de la Batalla de l’Ebre de Gandesa estrena un nou recorregut virtual

El Museu Memorial de la Batalla de l’Ebre de Gandesa ha estrenat un nou i innovador projecte que ofereix un recorregut virtual per totes les seves sales, guiat per un soldat de la lleva del Biberó. La iniciativa immersiva, que utilitza una pàgina web – app amb codis QR, permet que els visitants es submergeixin en la història d’un ‘biberó’ i puguin conèixer amb més profunditat els continguts que ofereix el museu.

La web s’ha pensat per oferir una visita didáctica, però sense renunciar a l’entreteniment, les preguntes i fins i tot el plantejament d’alguns reptes i jocs que els visitants han de mirar de resoldre al llarg de totes les sales del museu.

Les persones que s’animin a viure aquesta experiencia coneixeran a en Jaume, un personatge que representa un soldat de la Quinta del Biberó i que va combatre durant la Guerra Civil. De fet, es diu Jaume perquè la Batalla de l’Ebre va començar el dia 25 de juliol de 1938, dia de Sant Jaume.

Llavors, els visitants que entrin al museu, hauran de comptar amb el suport del seu dispositiu móvil, amb el qual podrán reseguir tots els racons del museu sense un recorregut determinat, accedint a les preguntes i reptes a través dels distints codis QR que aniran trobant. Les preguntes que es formulen es poden respondre a partir de la información que es dona als plafons explicatius i d’aquesta forma es completa la visita.

La proposta està dirigida al públic familiar i escolar, al qual se’ls planteja preguntes, jocs i reptes entorn a l’experiència museística. La proposta ha estat subvencionada per la Diputació de Tarragona en el marc del programa ‘Turístic en Família’.

El projecte, desenvolupat per l’empresa Ludi Artis, ha estat subvencionat per la Diputació de Tarragona en el marc del projecte d’especialització ‘TurisTIC en Família’. Es tracta d’un programa de recerca i innovació que vol impulsar la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre com a destinacions turístiques familiars.

de l’Ebre. «Ara es pretén fer-lo atractiu també per als nens i joves, comptant amb un nou al·licient per a la visita en família», remarca l’alcalde.

L’aplicació ja està en funcionament i es preveu que estigui al cent per cent per a Setmana Santa, una de les dates anuals en què Gandesa i la Terra Alta rep més afluència de visitants.

Anterior
Les aplicacions de la realitat virtual al món cultural de les Terres de l’Ebre, en una jornada al CoebreLAb 5G Rural
Següent
El jaciment protohistòric de la Gessera, a Caseres, pren protagonisme amb l’equinocci de primavera